Angående kvällens bakverk

Vad blev det för kaka egentligen, undrar ni nu.

Jag kan stolt berätta att det blev en hel hög med chokladbollar.

Kan du inte visa nåra fräscha bilder, frågar ni då.

Jag kan vänligt men bestämt berätta att jag inte kan det. Inte för att jag inte vill vara er till lags, utan för att inte tagit någon bild på dom och redan lagt mig så bekvämt tillrätta i min säng att jag inte känner någon större lust att stiga upp och ta någon heller. Däremot kan jag berätta hur dom ser ut. Och vad dom innehåller. Om det kan vara till någon tröst.

Hur de ser ut:
1. De är runda
2. De är rullade i kokos (alla utom två då, eftersom jag fick lite brådis då mammas pojkar började mitt under kokosrullningsmomentet. Bra avsnitt för övrigt. Den gamle killen utan hår på skallen valde den unga bruden med blont hår. Den brunhåriga bruden blev mer ledsen över förlusten av karlns moder än över karln själv. Den skånska killen med musklerna valde bruden med kort hår som var brunt. Tjejen som inte blev vald hade en snyggare klänning. Bobby valde oväntat nog den blonda skrattande bruden som talar roligt framför den allvariga bruden med det överdimensionerade bystpartiet. Alla var förvånade. Bobbys mamma var nöjd. Hon applåderade när sonen hånglade upp bruden som pratar roligt. Och så sa hon till tjejen med det överdimensionerade bystpartiet att hon tyckte om henne. Tjejen med det överdimensionerade bystpartiet alltså. Jag tror inte att det var särskilt många som blev särskilt övertygade. Gott initiativ dock.)

Vad de innehåller:
1. Två decilitrar socker
2. Fyra matskedar kakao
3. Fem decilitrar havregryn
4. Hundra gram smör
5. Ganska många matskedar vatten (eftersom rebecka druckit upp kaffet)
6. Kokos (utanpå då)

Jag hoppas att ni är nöjda. Det är jag.
Genialisk tentamat verkligen.

Nu. Godnatt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0