Angående en kulinarisk sensation

Idag har jag för ovanlighetens skull lagat ickevidbränd lagomkryddad mat. Jag är extremt nöjd och ger resultatet FEM pestoburkar av fem möjliga (och jenny håller för trevlighetens skull med).


Generös som jag är vill jag gärna bjussa på det fantastiska recept som hjälpt mig på vägen. Håll till godo vänner!

Vad du behöver till en mustig gulasch:
3 gula lökar  (eller gör som jag, ta röda) 
1-2 msk margarin (eller gör som jag, ta olja)
2 msk paprikapulver (eller gör som jag, ta mexikansk kryddblandning)
8 dl vatten (eller gör som jag, ta jättemycket)
400 g grytbitar av nöt (eller gör som jag, ta djupfryst köttfärs)
2 dl rött vin eller rött matlagningsvin (eller gör som jag, ta en deciliter)
1 1/2 köttbuljongtärning (eller gör som jag, ta grönsaksbuljongtärningar)
2 vitlöksklyftor (eller gör som jag, ta tre)
4 lagerblad (eller gör som jag, ta inga)
2 dl krossade tomater (eller gör som jag, ta fyra)
2 msk tomatpuré (eller gör som jag, låt bli)
1 tsk socker (gör som jag. följ receptet på denna punkt)
1 chilifrukt, t ex spansk peppar (eller gör som jag, ta jättemycket chilipepparpulver)
4 potatisar (ca 350 g) (eller gör som jag, ta fem)
2 paprikor, gärna av olika färger (eller gör som jag, ta enockenhalv. Röda)
ev salt (gör som jag, ta salt)

 
Om du sedan gör precis som jag, sänger i ovanstående ingredienser och lite extra morötter och kokar alltsammans jättelänge, kommer resultatet se ut ganska exakt som ovan. Dösnyggt alltså. Dösmakligt också.

Slå till vetja.
Puss

Kommentarer
Postat av: anders

det där låter ju smaskigt! jag ska be frugan läsa receptet så hon kan laga det till mig imorgon. jag har ju själv inte tid att laga mat och såna fasoner. jag har annat för mig. som att dricka öl tillexempel. det är ju som jag brukar säga, "så mycket öl, så lite tid"

med vänliga hälsningar anders 42

2009-12-03 @ 21:30:10
Postat av: lilleper

Ser mycket delikat ut.

2009-12-03 @ 21:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0