Angående den första luckan

Jag har lugnat mig en smula. Kom i sann vuxen/duktighetsanda fram till att adventstiden blir en gladare adventstid om den fantastiskt lyxiga julkalendern används som en julkalender skall användas. En lucka om dagen alltså.

Fantastiskt nog fick jag äran att öppna den första. Blå och fin och ganska liten var den. Såg ut ungefär som nedan.
 
Däri fanns en liten flaska med någon typ av badochduschgrej. Nutmeg and vanilla doftar den. Lite lagom smaskigt och synnerligen vuxet om ni vill ha min synpunkt (luktpunkt?).
 


Såhär avundsjuk blev Jenny då. Jätteavundsjuk verkligen. Så avundsjuk att jag var tvungen att bjuda henne på en lussig bulle och låta henne tända det första adventsljuset. Sedan klappade jag henne lite lätt på huvudet och förklarade att hennes dag kommer. Såsmåningom. Att hon, om hon är snäll kanske kan få öppna en nästan lika fin och vuxendoftande present som jag idag fick. Kanske får hon det också. Det beror ju litegranna på om vuxenheten håller i sig för min del.

Kommentarer
Postat av: jenny

jaaag vill ööööppna paaakeeet

2009-12-01 @ 23:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0