I arbetartagen

Igår fick  Kajsa och Kajsa och jag plocka fram våra patriotiska sidor, då vi fått äran att agera serveringspersonal på värsta eventet för nordisk design. Vi spände på oss våra gladaste leenden, övade in några käcka servicerepliker och svängde våra ljusblonda hår hit och dit i sommarvinden.

Och ojojoj, som det gick undan sen.

Det var snittar som serverades hit och vin som hälldes dit och glas som skulle diskas och skräp som skulle plockas. Dessutom var vi ju tvugna att provsmaka absolutvodkamonterns samtliga drinkar, samt med jämna mellanrum fylla fickorna fulla med dajm, utan att någon märkte det. Och alltsammans skulle vi klara utan att spilla en endaste rödvinsdroppe på en endaste prålig designerkavaj. 

Hej och hå. 



Det hela gick dock bra. Så bra att Therese, som är så pass designig och seriös att hon får vara gäst på kalaset, tog följande jätteglada bild, som jag nu skall klistra upp på mitt cv som bevis på mina fantastiska serveringsfärdigheter. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0