Vädret

Jag bor alltså i Schweiz och inte på Bahamas. Även om det är lätt att tro det. 

Ja, käranån! Det är så att jag får flashbacks från förra sommarens varmaste turkresa (det finns alltså anledning att fara till badplatsbefriade Istanbul annan säsong än just densvinvarmasommarsäsongen), då jag låg i en liten, utmattad hög i skuggan och väste jag dööör, jag dööör.

Så varmt är det. 

Fönstret står vidgavlad dygnet runt, med följden att taket är prickigt av flygdjur. Kläderna mina är så svettiga att jag får hänga upp dom på tork. Och igår badade jag till och med en sväng i floden bland fiskar, hurtsimmare och ganskaså starka motströmmar. 

Det finns dock ett ställe i stan som är lite nådigare mot svalketörstande brudar som jag. Där vinden från sjön blåser en i ansiktet och det ständigt luktar grillade köttingar och romantik. 

Dit kan man till exempel i sällskap med en god bok avnjuta solnedgång. Eller molnuppgång, som fallet var för mig igår. 

Ack Zürichhorn, vad jag har dig kär!




Kommentarer
Postat av: fridolina

I umeå äre ba trettiosjutton minusgrader hela tiden :(

2011-05-25 @ 19:27:03
URL: http://fridano.blogg.se/
Postat av: stina

Haha, du har en underbar blogg! :) En blogg som kommer hamna som bokmärke i min brabloggarmapp! :)

2011-06-02 @ 08:09:40
URL: http://bloggmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0