Tvättider

Här i Schweiz har man inte riktigt anammat det härliga svenska tvättidsbokningssystemet. Tvärtom så får man som hyreshusboende se till att vara kvick i svängarna och norpa husets enda maskin om man inte vill gå smutsig. 

Igår studsade jag och mina pigga trapplöparben ner i källaren tre gånger för att finna apparaten i fråga i full gång. Med en timme kvar till programavslut. Varje gång. Det betyder att den taktiske tvättaren, vars kläder tumlade runt i maskinen, hunnit precis före mig. Tre gånger i rad.  

Så nu är min plan att jag nästa gång det börjar tryta i strumpelådan ska sätta mig på lur bakom någon liten låda i källarn för att sedan, precis när apparaten klickar till,  hoppa fram och likt en desperat liten mullvad vräka ut grannens tvätt och stoppa i min egen. Innan någon annan hinner före. 

Vänliga hälsningar 
/hon som litegranna saknar hemlandets ordning och reda. 





Kommentarer
Postat av: Olle

Det var då tusan vad man saknar dig quenna!

2011-03-01 @ 22:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0