Kaffenykter ida?

Har jag berättat om mitt nyårslöfte?

Jag menar alltså inte det där jag lovar att inte handla ett endaste litet klädesplagg innan den femtonde juni, inte heller det där jag lovar att skaffa mig en riktig schweizisk ickesvensktalande vän och inte heller det där jag lovar att bli världens seriösaste och mest aktiva bloggare.

Jag menar löftet som de senaste dagarna givit mig kronisk huvudvärk och svåra omvända sömnproblem, dallriga fingrar och slöa ögonlock.

Jag menar mitt löfte om att sluta knarka kaffe.


Från och med i onsdags var det alltså slut med blaskigt coopsnabbkaffe och kalla slurkar av gårdagens brygg. Från och med då skulle kaffe betyda fest och enbart avnjutas vid speciella tillfällen i speciella koppar med speciell rostning och hej och hå. Abstinensdämpande sörja skulle enbart dumpas i slasken, alternativt i annan koffeinknarkares kopp.

Sundheten hade kommit på besök till mitt liv. 


Nu ser det dock ut som så att det i församlingshemmet står tre halvfyllda termosar med fortfarande varmt, med omsorg bryggt julegransplundringskaffe. Kaffe som förfaras om ingen tar hand om'et. Kaffe som längtar efter att kasta sig ner i min törstande strupe.


Och jag säger: what to dooo?

Kommentarer
Postat av: pelle

jag försökte mig på detta en gång. livet blev så svårt att kaffe var det enda som hjälpte mig tillbaka.



lycka till med det där, mate!

2011-01-08 @ 19:00:11
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: bitterfittan

dubbel pussy i trosan heheh



du är rolig du

2011-01-09 @ 02:45:26
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0