Tre nya år!

När man som jag har många govänner kan det hända att man blir tvungen att fira nyår både en och två och tre gånger, och hade varje påhittat årsskifte räknats hade vi nu levt lyckliga i nådens år 2013. 

Två år som gått upp i fyrverkerirök. Bara sådär. Konstigt. 

Hursomhelst så har jag fått låna bilder. Från mästerfotografen Olle. Se här!

På klippans ångbåtsbrygga kunde man spana på stadens stora tidnings fyrverkerier tillsammans med applåderande kamrater och storögda barn med hårt-i-handen-hållande föräldrar.

Jag tyckte att stadens stora tidning hade kunnat satsa lite mindre pengar på att hälla ut tungmetaller i naturen och lite mer pengar på att betala sina stackars prenumerationsförsäljare, men njöt ändå en smula av det pangande miljögiftet i fjärran. 
Sen blandade jag ihop en exotisk och rosa paraplydrink till min karliga karl, som drack den på rockenrolligast möjliga vis. 

Sen lagade vi sjukt mycket vegansk mat.


Bland annat krämigaste soppan som gjorde mig så mätt att jag blev tvungen att gny över magfylldheten en stund på soffan.




Jag bakte en mintig chokladkaka med mjölkfritt margarin i. Festligt och fett!



Sen blev klockan tolv och då poppades det champagne. Vi funderade en smula på att vaska en slurk men ångrade oss i sista stund. 



Sen pussade jag Jacob och sen pussade jag Jenny och Olle tog gladeligen kort på det hela




Mycket goda förutsättningar för ett gott kommande år, o ja!

Kommentarer
Postat av: prussan

några procent av fyrverkeribudgeten borde väl försäljarna kunna få? så dom har råd att vaska!

2011-01-04 @ 08:22:48
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: Gaymasen

Myspys! Och Gott Nytt År, eller god fortsättning kanske man ska säga.



Förresten. Vart är paraplydrinken rosa? Försöker spana... ;)

2011-01-05 @ 09:29:44
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0