Nya tag

Så var påsken till ända och det hela gick så fort att en knappt hann med att blinka. 


Långfredagen var nämligen alls inte så lång som dess namn indikerat. Jag klarade med nöd och näppe av att deltaga på en halv nuspikarvifastjesuskristuspåkorset-långfredagsgudstjänst utan att svimma av blodskräck och syrebrist och sedan hann jag inte med så mycket mer. 

Påskaftonens afton bjussade på fastebrytning med chokladägg i riklig mängd, som påskhariga kamraten Keely spritt ut i de mest oväntade av skrymslen och vrår (såsom innuti gitarrer och under småskräp i glasåtervinningen).

Och påskadagen som sedan följde på aftonen innan var inte sämre den, ty jag fick hedersuppdraget att skala och skiva aderton ägg och sedan förtära dessa i sällskap med en hel hög uppståndelselyckliga gudstjänstbesökare.

Och annandagen kom och därefter en annan dag och här är vi nu, tillbaka i vardagens inte alls särskilt gråa vardagssörja. En sörja jag frånochmednu skall göra mitt bästaste för att återgiva för mina arton nyfiknaste läsare, som inte ens i vårtidens skralaste bloggtorka ger upp och  lämnar idas sida oläst. 




Tillbakalutad i gyllene fåtölj efter smaklig långfredagsmiddag. 




Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

SötIDA, blogga mer och kom hem sen va?

2011-04-26 @ 19:15:53
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Theresia

Läskig fåtölj... vad hittar man denna? Inte på svenska kyrkan, tror jag. Nog inte heller på ikea. ;) Kanske hos Zunftmännen där ni luciade.

2011-04-26 @ 21:43:46
Postat av: ida

Theresarn: den finns utanför toaletterna på en såndärninga vägrestaurang. Närmare bestämt den som ligger mellan Basel och Zürich. Jag tycker dock att ni borde skaffa sånna till ikea :)

2011-04-27 @ 08:34:56
URL: http://idalinns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0