Utan stång och krans


Midsommar ja. Den var härlig och idyllisk trots att kransen min slaknade innan vi ens var framme vid kalasplatsen.

Inte heller var jag ensam om den osomriga utstyrseln. Faktum var att samtliga damer var klädda i svart.

Det var dock inget som störde värden. Jätteglad var han.

Glad var jag också, för jag fick sitta bredvid en härlig köttsmugglerska från Borås, som med glädje försåg mig med både det ena och det andra.


Självfallet uppmärksammade vi också årsdagen av herr Jacksons förmodliga bortgång med läcker dans.

Och så avslutade vi firerierna med en omgång boule, i äkta pensionärsanda.

Dessvärre vann jag inte, men jag var glad ändå.

Glad glad glad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0