Niohundra år?

I Schweiz kommer man sällan långt med en svensk legitimation. Var gång jag i ausweiskrävande situation halat fram mitt stackars lilla id-kort har jag antingen dömts ut som närsynt, spöke eller allmänt dum-i-huvet. 


Kanske beror det på att min körkortsbrist framkallar en övertygelse hos den mottagande parten om att det är ett bankkort och inte en giltig legitimation jag sträcker fram. 

Eller så har det någonting med den konstiga schweiziska bakoframdatumskrivarmetoden att göra. Typ om om jag skulle vara niohundra år och född den nittonde dagen i den nittionde månaden år 1102.  

Eller så tycker de bara att jag är ful på bilden. Vad vet jag. 


hånad svensk legitimation

Kommentarer
Postat av: prussan

näe, jag tycker du är jättefin på bilden. möjligtvis om du försöker stajla muschen så att den blir lika på båda sidor. sen vet jag inte... har du funderat på skepparkrans? det skulle nog klä dej!

2010-12-10 @ 12:46:23
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: Emma

Hahaha! Du är för rolig min vän..90nde månaden..tja de är ju lite knasigt misstänksamma ibland. Man ska ha ett sånt där leg där det står KÖRKORT och som även har en liten EU-flagga på. Göre göre!



Ps. Kan det ha något med mustaschen att göra?

2010-12-10 @ 14:08:34
URL: http://zurichbyemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0