Snö på palm

Jag var i Lugano igår ja. De snötyngda palmernas stad. 

Väldigt konstigt, det där med snö på palmer. Gör en lite förbryllad och rörig i skallen. 

Hursomhelst. Julegudstjänsten blev en festlig tilldragelse där syster Linda rockade loss på orgeln och jag drämde till med ett stämningsfull strålande jul på den väldigt skrangliga och tidvis överdrivet ekande synten.

Sedan bjöds vi på sju sorters kakor och kaffe ur porslinskanna av leende, julefridiga systrar. Jag fick julklapp innehållande finfina tessinska specialiteter och sen åkte vi tåg i massa timmar. Lika många timmar som vi åkte tåg på ditvägen. Jättemånga timmar tåg blev det alltså och jag sov som en stock och missade nästan hela härligheten.    

Fett med fail, alltså.

Polisbil framför vacker tessinsk vy.

Kommentarer
Postat av: pelle

... och det är nu vi vill se en bild på snöpalmerna. Ida, vad faaan! ;)

2010-12-19 @ 12:05:12
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0