Die slask, die!

När den första snön kommer brukar jag tänka att jag minsann aldrig skall tröttna på det ljuvliga ljus den för med sig, den julestämning den framkallar och den härliga kylan den sällskapar med. I år skall jag minsann njuta av den helhjärtat och utan bitterhet vänta ut den tills den lämnar marken självmant, tänker jag så gott som vart år och trallar så i glädje en vers av jagserdetsnöardetvarvälroligthurra. 

Men. Idag kom den första slasken. 

Grå och blöt och deprimerande ligger den på trottoaren och slarvar och med ens är var sprudlande tanke som bortblåst. Die slask, die! vill jag skrika och helst samla ihop alltsammans i en stor hink som jag sedan gräver ner i jorden och aldrig mer behöver se. 

Men med tanke på min brist på båd hink, spade och muskelstyrka väljer jag istället att behandla den med ignoransmetoden. Baka en rulltårta och låtsas att den inte finns. 

Just nu funderar jag på åt vilket håll det är tänkt att själva tårtan skall rullas.
Kortsida mot kortsida väl?
 

Rättrullad rulltårta


Kommentarer
Postat av: jesus och profeten

känner du dig vilsen i vardagen? har du tappat tron på dig själv? - vi visar vägen. VARSÅGOOOOD LILLE BARN!

2010-12-02 @ 12:50:53
URL: http://vivisarvagen.blogg.se/
Postat av: Mamma Nilla

Rulla så den blir så lång som möjligt!

Kram

Mamma

2010-12-02 @ 14:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0