Avklippta hår och koleansk middag

Nästsista helgen i Svea rike är nästan avklarad och käranån så trevlig den har vart.


I fredags fick jag leka med pojkar som klippte håren av varandra. Dramatiskt!

Kort ska det bli, ropte Magnus och fräste på med apparaten sin.

Och se, igår var den koleanska matens afton. Vi kokte koleanskt lis i en pipande, blinkande och talande koleansk liskokale ( koreansk riskokare). Himlans spännande detdär.

Min uppgift blev att strimla morötter och gurkor. Sen hann jag visst inte göra så mycket mer.

Alla kan ju inte vara lika snabbhackande som Jacob ju. Tjoff tjoff tjoff sa det och sen var maten klar.
Rysligt smaklig och ganska kryddstark blev den. Såpass att herrn i bild ovan blev tvungen att badda pannan sin med en näsduk. De något mer kryddtränade på bilden nedan klarade sig smulan bättre och åt med glädje och utan oönskade svettningar. 

Och under tiden gladdes jag åt min nyköpta, långa och ganskasåtajta strumpkjol. Ett inte så promenadanpassat plagg som med elegans döljer orakade ben. Fabulous!


Och nu: bio! Hejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0