Värsta fräscha morsan alltså

Det är värsta stora dagen idag. En grymt stor dag helt enkelt. Gravida vännen är inte längre en gravid vän. Hon har gått och blivit morsa till en unge. En halvmetersmänniska av hankön. Kära hjärtanes. Bra gjort säger jag och gratulerar så hjärtligt till alla inblandade. Själv är jag mycket stolt över att vara morsans kusin och kamrat och känner mig bara en liten aning att jag ligger efter i själva skaffafamiljgrejen. Det är dock ett faktum vi lägger åt sidan idag. Detta får bli ett hyllningsinlägg till Anne istället.

Här har ni henne. Anne. Värsta goa mamman. Beundransvärd verkligen

Redan vid vårat första möte märkte jag att bruden var en hejare på att ta kontakt med nya människor. Galet socialt kompetent är vad hon är.


Dessutom har hon alltid haft utseendet till sin fördel. Dragit till sig beundrare vart hon än går. En stilikon verkligen


Snygg utan att vara ytlig och så. Faktiskt ganska tänkig. En sån som har koll på grejer och så. Klyftig verkligen 

Glad som choklad är hon också. Livar upp varje tråkig stämning. Jätteglad verkligen.


Och jag har en känsla av att hon kommer bli en döfräsch mamma. En milf. En tjusig och redig kvinna. En sån som vet hur man bakar ett bröd och tvättar ett lakan. En sån som kan bota alla ledsenheter i ett nafs och göra hela världen till en trevlig plats med sin blotta närvaro.
Det är en mycket lyckligt lottad unge detdär.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

IHH! Vad alldeles fantastiskt roligt! Nu blev jag lite stissig här i tv-soffan...

2009-10-28 @ 22:09:20
Postat av: jenny och anders

jenny: det här är glatt detta alltså!

Anders: ja sannerligen, härligt med lite ungar! lycka till med uppfostringen! jag har också varit på sjukan idag. med min son.

Jenny: ojoj, vad hade hänt med honom? mår han bra?

Anders: jadå han tuggade lite på en kabel bara. att han aldrig lär sig den där lille skitungen.

jenny: ja..han är ju trots allt tio nu..

Anders: ja. men vi har haft så fullt upp med att få honom att kissa överallt så vi har inte kunnat ta tag i kabeltuggandet än. men en god ide till anne (en förälder till en annan) är att om barnet har en förkärlek för lakrits, är att se till att ha mestadels vita kablar hemma.

jenny: tack anders för dina goda råd.

anders: varsågod. nu ska jag se hur det går för frugan med disken. hejdå.

Jenny: hejdå

2009-10-28 @ 22:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0