Angående fröken Sandgrens kommande besök

Det är morgon igen kamrater! Dags att ta tag i sitt liv och vakna. Klä på sig något anständigt och koka gröt och sånt. Göra sig redo inför dagen, så att säga.

Själv är jag redo och peppad som aldrig förr. Idag är det nämligen tänkt att den ljuvliga fröken Sandgren skall komma på besök. Fantastiskt exklusivt känns det. Direkt från den tyska huvudstadens fart och fläkt till batteribrudarnas smuliga köksbord kommer hon. Nästan. 

Hon skall få berätta om sitt tjusiga storstadsliv och göra mig så avundsjuk som bara en berlinare kan. Och sen ska jag tvinga henne att lyssna på mina berättelser om allt som hänt i det svenska landet sedan hon lämnade det. Jag har en känsla av att det kan komma att överstökas ganska raskt.  
Så här ser den ljuva fröken Sandgren när hon imiterar en döende svan.
In case ni undrat över det alltså

Fröken Sandgren alltså. Vilken ära!
Men först, skola.

Hav en fräsch morgon kamrater. 
Puss 

PS. Jag hoppas att också DU får en fräsch dag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ahha! Snart kan jag ocksa vara med pa era kafferep! Snart ar nastan hela gronsaksligan samlad igen! Aven om det ar forfarligt sorgesamt att min resa i Osterlandet gar mot sitt slut, sa gladjs jag over min hemfard. Ty dar vantar ju mina kara. Ahha! Jag tycker om er!



Puss

2009-12-09 @ 13:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0