Eislaufen

Idag vaknade jag pigg. Kan inte komma ihåg när något sådant senast inträffade.

Kanske var det för att jag råkat sova med öppet fönster och friskluftschockade mina stackars lungor till uppvaknande.

Hursomhelst så har ni här svaret på gårdagens gåta:



Likt en friluftsdagsfirande skolbarnaskara for jag och sju sköna damer igår till Basels fräckaste isbana. En isbana där de fräcka grabbarna spelade hockey och de väna flickorna dansade piruettande isdans och vi själva mest halkade ikring och försökte undvika att bli överkörda av övriga medglidare.

De enda skillnaderna vårt äventyr hade gentemot barndomens oboyspillda, tåfrusna var de att vi fick gå in när vi ville, inte behövde jaga någon förbaskad puck samt var tillåtna att medtaga sötsaker.

Ja. Eventuellt var vi lite äldre också.

Priset för närmast, bäst och mest intensiv gissning kom från fru Prussy, som kan inkassera sin vinst på närmsta resebyrå. Grattis!

Kommentarer
Postat av: fridolina

tack så mycket :)



såg kuligt ut med skrilloooor.

2011-02-03 @ 22:05:51
URL: http://fridano.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

qournfärs is the shit till tacos



lovar!

2011-02-03 @ 22:57:20
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0