Gris de gris

När man bor i Schweiz får man gå och vinshoppa även om man inte alldeles vuxen och de tjugu åren fyllda. 

Det betyder att jag inte längre kan överlåta sådana svårigheter till andra. Att säga "jaadu, köp nå gött bara" och komma undan med det är ett minne blott. Ingenting blir längre köpt av sig självt. Voj voj voj!


Jag har dock kommit på något väldigt smart, för att göra beslutsfattningen något enklare (ty det schweiziska coopets vinutbud är i mina ögon närmast oändligt), och metoden som gäller är påt ungefär densamma som den som gäller till exempel vid val av böcker att låna på biblioteket eller vid val av hårvårdande produkter att handla i butiken, nämligen:

knrk-metoden =kul namn, rosa kulör

För alla vet ju att de rosa böckerna är de mest intressanta. Alla vet att hårsprayer med fräcka namn ger bättre stadga. 




Och slutsatsen man kan dra av det hela blir självfallet att favoriten bland viner är det på bilden nedan.  



En rosa Gris de gris. Kul, rosa, god och prisvärd. 


(Tack Marcus för bilden. Tacktack!)

Kommentarer
Postat av: Elin

vi ska åka runt här i området lite! haha, besöka milano, zermatt, geneve, lausanne, bern och basel och kanske några andra ställen. Får ju passa på när man är ledig och bor här i mitten av Europa ;)

Och jag håller med dig angående att välja vin på COOP! roliga namn och fina färger ska det vara. ;)

2010-10-07 @ 23:40:14
URL: http://elinrosenqvist.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, för min del blir det ett sexpack starköl och ett paket cigg i helgen. Int helt fel det heller ;)

2010-10-08 @ 00:05:50
URL: http://annaantecknar.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Nej vet du. När det gäller vin ska man köpa det vinet som har ett litet hus på bilden. Hus, slott mansion, gård osv. Bara det är ett hus.

2010-10-08 @ 08:30:54
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Frikadellen

Åh så gör jag fortfarande. Fastän jag är 26 år. Och ett halvt.

2010-10-10 @ 22:41:45
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0