Damals, dann und danach. Liksom

Idag har jag och sara och johanna och viktor blivit godkända i vår literaturkurs. Vi pratade med herr magister i några minuter. Droppade några termer och log och nickade och tänk så nöjd han blev. Supernöjd verkligen. Så nöjd att han antagligen skulle ge en av oss ett väl godkänt betyg. Härligt och fantastiskt, eller hur?

Jag bara undrar bara litegrann över en sak. VEM av oss menar han? Vem sa något smart? Vem sa något insiktsfullt? Vem sa någonting som indikerade att personen i fråga läst någon av böckerna överhuvudtaget?

Inte var det jag. Inte var det någon av de andra heller. Men vi var glada ändå. Så vi gick och köpte ett par juleklappar. Sedan hängde vi en stund utanför musikhjälpen och spanade lite på kändisar i bur. Lyssnade lite på elin sigvardsson och posade lite för filmkamerorna. Tog vår chans att visa upp oss för den svenska befolkningen och så. Det var härligt.

Och nu ska jag duscha mig varm. 

Sen ska jag och mina kvinnor ut och göra stan. Äta spagetti och uppmärksamma jennys kommande födelsedag.  

Bara så ni vet alltså.
Hörs. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0