Grillerill

Häromdan hade mina finvänner bestämt att det var kvällsparkgrillningsdags. 

En fantastisk bestämmelse, tyckte jag att det var och frammande vid tanken på det hela en gudomligt smaklig fantasi där en blandning av marabouchoklad i bränd banan gifte sig perfekt med en gummilik haulomiosts sälta och där en kallhärlig bira glittrade idylliskt i kvällssolsbelyst glasflaska.

Men så när jag anlände till butiken, där mina kulinariska drömmar genom effektiv inhandling skulle bli verklighet, krossades plötsligt min idyll. På ett brutalt sätt dessutom. 

För kan ni gissa vad jag hittade i butiken?

Inte?

Jo. Jag hittade ingenting!

Vad är det för stil va? Vad är det för butik som inte säljer bananer? Och inte haloumi och inte en kallbira så långt ögat kan nå, trots att vädret utanför är skrämmande likt klimatet i en ångbastu.

Så, jag fick handla en flaska översockrat och lite äckligt iste istället. 



Turligt nog blev kvällen ändå glad, då jag åtminstone fick åtnjuta fint sällskap samt doften av kamraternas grillköttingar. 


(Bild: brutalt snodd från rosenqvistarns blogg, som förövrigt och till mitt förtret leder över mig med en bloglövare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0