Gratulerer med dagen

Idag har jag förlängt mitt cv med en rad, då jag gjort en insats på de folkdräktsbeklädda norrmännens nationella dag som rikligt avlönad våffelgrädderska.

I fyra och en halv timme stod jag i solen på en sjöutsiktig balkong och det var fyra och en halv mycket aktiva timmar, må jag säga.

Fyra och en halv timmar under vilka propparna gick fyra gånger, jag brände fingrarna på våffeljärnet sex gånger och creme fraichen (?) tog slut en gång.



Norrmännen hade fått för sig att man skulle växla in alla sina pengar vid ingången till kalasigheterna, för att man istället skulle handla vaffler, pölse med lompe och rulltårta med låtsaspengar. 

Till råga på allt hade de fått för sig att låtsaspengarna skulle heta bonger. 

Haha. Bonger. 


Jaha. Og hvorfor är det bara svenske jenter som steker vaffel? frågade sig de fosterlandskära norrmännen lite småbittert då de smuttande på sin champagne väntade på våfflornas tillfrasande, ty de trodde sig ha blivit av med svenskarna för gott på befrielsens dag för hundrasex år sedan.

Men så förklarade jag att jag visst hade rötter, om än avlägsna, i det oljerika landet i väst och vips så var allt frid och fröjd igen.  


Och så sjöng de en hel massa nationalsånger, lekte konstiga lekar med bollar som flög hit och dit och drack sig glada på bubblig dricka. 

Jag råkade bränna nacken röd.

Kommentarer
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

men hur mycket norrmän finns det egentligen?

2011-05-18 @ 08:05:24
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0