Framtiden fixad

Igår hade jag en svår släng av framtidsångest. Jag insåg att chilltiden i utlandet är slut om bara sex små månader och innan dess måste jag än en gång bestämma vad jag ska göra med mitt liv. Eller ja. Åtminstone det närmast förestående året.  

Så jag surfade runt på vad-ska-jag-bli-när-jag-blir-stor-sajter, gjorde tester, läste om lustiga universitetsutbildningar och kom som vanligt fram till ingenting.

Ett test sa nämligen att jag ska bli målare och ett annat att jag ska bli regissör. Vissa mammor säger att jag borde bli personalansvarig på något fräsigt företag och Jacobar som tycker att jag har en fallenhet för att analysera känslor i tid och otid föreslår terapeututbildning.

Samtidigt känns det ganska lockande att läsa Göteborgs Universitets naturvetenskapliga program med inriktning på vin. Eller kanske oceanografi, för att övervinna min djuprädsla. Eller kanske logopedprogrammet, där jag lär mig hjälpa andra att kunna prata lika mycket och gärna som jag själv.

Sen hade jag krismöte med Theres och Gerd, mina ypperligt visa aupairgruppsledarkollegor, som bestämde att jag ska bli en sånhär. Spännande va?

Låt oss fira med en omotiverad bild på mig själv med lugg i ögona.




Kommentarer
Postat av: Maria

Vi skulle ju gå i samma hus! Det vore fint som snus det.

2011-01-11 @ 17:57:08
URL: http://lepique.wordpress.com
Postat av: prussan

SV: åh du rara ida!=) jag har egentid typ tre timmar om dagen – när jag sitter i bilen :s

2011-01-11 @ 21:22:45
URL: http://prussiluskans.wordpress.com
Postat av: pelle

Jag fick resultatet "Du borde bli... maskinoperatör" en gång i tiden, på en sådan där sajt. Jag har absolut inget intresse i att jobba på fabrik, men nu har jag i alla fall sökt en ingenjörsutbildning. Internet ljuger aldrig.



Alltså: bli det du med, så kan vi leka.

2011-01-12 @ 20:27:43
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0