Nästan bombade

Det är nåt lustigt med poliserna i det här landet.

Tre gånger den senaste veckan har jag bevittnat att ett helt gäng med poliser helt enkelt stoppat någon random människa, kollat igenom dennes alla fickor, stirrat lite bekymrat på personen i fråga för att sedan låta honom promenera vidare som om ingenting hänt. 

Och igår då. Då spärrade dom av halva tågstationen med polistejp och såna konstigheter, så att man knappt visste hur man skulle ta sig ut, med anledning av en bomb som enligt min ringrostiga tyskförståelse aldrig riktigt smällde.

Och så cyklar de ikring. Med fula små hjälmar på skallarna. 


Stor kaffekopp jag helgunnade mig under gårdagens bomb-ovetande fika med Kajsa 

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

hahah cykelpoliser alltså

2011-01-15 @ 15:08:57
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Saran

tycker då inte att poliserna låter särskilt skrämmande i det där landet...Bra att de har hjälmar när de cyklar iaf :) (får lite biologiexkursionsvibbar;P)



däremot låter bomber mer skrämmande. skönt att det inte smällde.

2011-01-15 @ 17:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0