Mintkudde?

Alltsedan jag flyttade till schweizerlandet för ganska exakt fyra veckor sedan har frukosteradet i sängen blivit ett alltmer vanligt förekommande fenomen.


Ett både trevligt och ibland opraktiskt fenomen, skulle jag vilja påstå. Opraktiskt på så vis att det ibland kan hända att godmorgongröten smiter ur sin tallrik och tar plats på den förmodligen dunfyllda kudden som då tvingas ta sig en tur i tvättmaskinen för att sedan på något vis torkas. Problemet ligger dock främst i det sista steget. Torkandet. I nuläget har nämligen de utsatta kuddarna dragit på sig en lätt obehaglig doft som närmast kan liknas vid blöt hund / nerregnad yllejacka och jag undrar så smått vad en kan göra åt problemet.


Fungerar det tillexempel att gjuta en kopp mintte över den stackars kudden?


En av de utsatta stackarna till kuddar.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Men usch.

2010-09-27 @ 11:01:50
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Mamma Nilla

Oj då! Jag tumlar alltid det som innehåller dun, t.ex. sovsäckar, dunjackor och kuddar. Annars luktar de verkligen skunk. Det är nog dunen och fjädrarna som behöve snabbtorkas för att inte lukta illa. Finns säkert risk att de möglar också om de inte tumlas! Fråga någon snäll männska som har tillgång till tumlare. Lägg också i en tennisboll för bästa resultat på uppfluffandet av dunen!

2010-09-27 @ 13:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0