En långväga vän

Gissa vad som idag ärat min boning med sin närvaro?

Joo, den stackars väska jag för sisådär tre veckor sedan, för att klara mig genom flygbolagets opraktiska tjugokilosgräns, skickade iväg med en trevlig schweizersvensk dam för hitfraktning. Vad jag den tidpunkten inte visste var dock att damen på intet vis planerade att fara raka vägen till min enkla bostad för avstjälpning. Tvärtom så har väskan nu farit kors och tvärs genom europa med först kvinnans dotter och därpå hennes svägerska och eventuellt också dennas mosters svärfars hund för att slutligen landa på en liten ort några mil härifrån. 

Osmidigt nog orsakade också min ovetskap om detta en ganska ogenomtänkt packning, där bland annat tvål, shampoo och hårspray, samt livsviktig litteratur, snygga skor och andra nödvändigheter hamnade i den icke direktinflygna väskan som omnämnts ovan.

Nu är dock väskan framkommen och jag jublar i både kropp och själ, för nu ska här tvättas. Och läsas. Ja, framför allt läsas! Halleluja!


Bra beresta böcker.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

"Om det är någon som bor i Zürich/Horgen så får ni gärna maila mig, jag känner ingen där nere så det vore kul att mötas upp på en fika. [email protected]"

2010-09-16 @ 08:15:42
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Mamma Nilla

Så skönt att väskan äntligen kommit! Gläder mig med dig!

2010-09-16 @ 19:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0