Godmorgon alla händiga schweiziska män!

Imorgon skall jag få mitt handfat bytt. Tidigt imorgon. Tydligen har det oönskade skönhetsfläckar som inte går att ta bort på kirurgiskt vis, varför det helt sonika får vika undan för yngre och fräschare förmågor. 

Hursomhelst innebär detta att mitt rum i ottan kommer att befolkas av ett gäng schweiziska hantverkarmän (eller kvinnor?) och det hela känns inte bara spännande utan även lite lätt obehagligt. 


Kanske beror det på att jag alltsedan jag kom hit aldrig varit nödgad att kliva upp ur sängen tidigare än klockan halv nio. Eller så beror det på min lite för långa startsträcka innan jag kan tänka någorlunda klart eller vara det allra minsta social på morgonkvisten. För att inte tala om startsträckan innan jag kan tänka så klart att jag kan vara social mot främlingar. På tyska.

Jag ber er alla att önska mig lycka till och att eventuellt be en stilla bön om att jag skall vakna i tid. Gärna innan de där dyker upp vid halvåttatiden sisådär. 



Andrea och jag, en gång när vi inte var så pigga i Berlin.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

En gång hann jag inte vakna innan folk stövlade in i mitt rum. Det var SJUKT obehagligt.

2010-10-05 @ 10:30:35
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Belinda

Haha nej traditionen är ganska tydlig, KANELbullens dag. :)

Jag antar att du är vaken sedan länge vid det här laget?

2010-10-05 @ 11:32:26
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Postat av: Belinda

hehe tack! Vissa saker lär man sig aldrig.

2010-10-05 @ 15:03:06
URL: http://spellyourheart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0