Framtidsångest

Nästa helg ska mina vänner åka till Geneve och skriva högskoleprov. Det betyder inte bara att nästan all deras tid, som jag annars antar hade gått åt till att leka med mig, går åt till studier av prefix och sufix och liknande trams. Det betyder också att hela bekantskapskretsen osar framtidsångest.  

Jahaja. What to do efter det häringa slippslapparåret utomlands, tänks det. Vad ska man hitta på när framtiden hinner ikapp en och biter en i tårna? Flytta till svea rikes regnigaste stad för att läsa böcker i tre år och sedan bli arbetslös? Damma av formelsamlingen och återvända in på naturvetenskapens bana? Flytta ut i skogen och där försörja sig som jägare och samlare?

Ja. Frågorna som söker svar är många och svaren som söker frågorna få. Därför har jag planer på att ägna kvällen åt att helt enkelt våldgästa kamraternas studiecirkel, överösa dem med choklad och såattsäga lobba litegrann för carpediemsynen på livet. Eventuellt bränna upp deras högskoleprovspluggarböcker också. 


Back to school?

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin mugg

2010-10-16 @ 15:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0