De perfekta schweiziska konfrimandrarna

Idag har vi haft återträff för församlingens gamla konfirmandrar här i kyrkan. En härlig tillställning med fem deltagare, inklusive mig själv och herr präst. En liten, men inte alls oansenlig skara, om jag får säga det själv.

Ty maken till väluppfostrade och samarbetsvilliga konfirmandrar har jag då knappast skådat tidigare under mina många verksamma år i konfirmandledarbranchen.

Ja, de båd jublade och skrattade åt mina välplanerade och fantastiskt roliga lekar, svarade artigt på tilltal och bad till och med om att få hjälpa till vid framplockning av förtäring. Typ.

Det var nästan såatt jag ville skaka dem lite lätt i axlarna och fråga dem var de gjort av sin rebelliska anda, eller typ säga något supermegatöntigt för att undersöka om de verkligen inte ens snurrade litelitegranna himlande på ögonen. Men jag avhöll mig från sådant och prisade istället det schweiziska landet för att uppfostra sådana o-obstinata ungdomar.

Så himla skönt och praktiskt liksom!



Här får ni hoppfulla bilder från min första tid som konfirmandfröken. Festligt!






Kommentarer
Postat av: frida

vad knasigt att killen på första bilden bara försvann sen

2010-10-12 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0