Basarbastlande i Basel

Nu. Nu är jag tillbaka från heldag på svennejulbasaren i Basel, där jag från morgon till kväll stuckit nejlikor i apelsiner, klippt till smällkarameller och vikit prydliga pappersstjärnor med rara men lite väl internationella ungar.

Typ shall we bastla zusammen lilla vän just put the nejlikor in die apelsinen genau genau till höger och vänster hela dagen lång tills ingen fattade nånting och jag visst tappade rösten en smula.   



Därför har jag nu ordinerat techillande och undermångatäckenisängenliggande åt mig själv, för att förhoppningsvis återfå hälsan till morgondagens hosiannadavidssonskrålande. 

Viktiga grejer ju.

Kommentarer
Postat av: frikadellen

Åh Hosianna! När man fick sjunga den som kidd då var det bankemig jul i krokarna!

2010-11-28 @ 22:06:51
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0