Språkförvirring

När man lever som jag gör, i ett utland med konstigt språk, bland människor från litehärochdär, är det lätt hänt att man blir en aning oredig gällande det språkliga. 

Till exempel idag.  Då har jag försökt tala tyska med en dansk, engelska med en svensk och svenska med en finne och varje gång kommit på mitt misstag litegranna i senaste laget. När jag redan hunnit berätta om min dag, min helg och min föredetta grannes barnbarns halta lemur. Typ.

Och förresten. Appropå finnar har jag en känsla av att det där chokladfrosseriet nu såattsäga har börjat sätta sina spår. I anletet. Dags för bot och bättring. Amen!

Ganska omotiverad men tjusig bild på en allé i utlandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0