Mitt liv som nittonåring

Hörrni! Mitt nittonde levnadsår är snart till ända. Närmare bestämt kapas det av imorgon, sisådär vid åttatiden, om jag inte minns fel. 

Det är alltså dags att se tillbaka på den tid som gått, att samla kardemummasumman och inspireras inför ett ännu fräckare tjugonde år. 

Ja. Och det hela började alltså med att jag fyllde nitton och fick muminprylar i mängd. Kan ni tänka er så festligt?
Och festligt har det fortsatt! Med ett par månaders universitetande och häng med nya fräcka tyskpluggarpolare

Och härligt batteribrudsboende
Med öppnande av skönhetsvårdande juleklappar i massor.

Och julkalas.

Och törnrosakalas.

Och bäbiskalas.

Och popkalas. 
Och sen kom julen. Julen och kulen med kakor och släkt.

Och så kom ett nytt år och jag klippte mitt hår. 

Skaffade ett jobb. 

Och ett till jobb.

Och ett till jobb.

Och ett till jobb. 

Och åkte till Berlin.
'
En batteribrud blev ersatt med en annan och jag jobbade på. 


Och hängde på ett berg. 

Kärade ner mig i en vegan.

Dansade disko. 
Gick på spontankalas och grävde ner en journalist i en hög med bark.

Var på vackraste dejten med bästaste Jempan.

Och for till Istanbul och Paris. Med finaste Jacoben. 

Levde livet i sommarsolen. Lekte med tanter och lämnade batterigatan. 

Drog till Schweizarlandet och flyttade in i vitaste rummet.
Sjöng med ungar. Fikade med au-pairer.
Skaffade vänner. For till Tyskland. Klostrade i nästanitalien. Mötte hösten och blev blek i hyn. 


Blek i hyn men solig i hjärtat.
Med hopp om framtiden. 

Så nu ska här sovas både intensivt och djupt. Och vaknas och väntas och sjungas litegrann. 

O, välkommen du tjugonde år. Välkommen!



Kommentarer
Postat av: Myaraq

..........................................................................................................................................................................................................träffade my................................................................................................................................................................................................................?

2010-11-01 @ 22:17:58
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0