Efter

Okej. Jag förstår att detta i de flesta svennars öron kan låta både tråkigt, so-what-igt och jätteefter,med tanke på de enorma mängder nedtrillande vitt pulver de bloggar jag läst vittnat om de senaste veckorna, men jag slänger såklart än en gång fram min nästan sydeuropeiska belägenhet som argument att få tjata om det ett tag till. 

Snön alltså. 

Sent inatt när jag precis skulle till att somna drog jag nämligen gardinen åt sidan och såg att det ramlade tefatsstora flingor från skyn. Jag såg även att de inte så små rackarna, istället för att smälta bort och bli blötäckliga, lade sig på backen och bildade gosigaste jultäcket.



Självfallet började hela jag då osa lycka och julefrid, och som ni förstår är det inte lätt att sova i ett sådant tillstånd, så jag fick snällt ligga och filosofera ett slag.
Ett slag under vilket jag kom fram till att man lätt blir yr i bollen av att titta på fallande flingor, att det nog är hög tid att rota fram herr sinatras gamla juleskiva, leta fram någon gammal mossig ljusastake och såattsäga njuta en smula.


Kommentarer
Postat av: jenny

SNNNÖÖÖÖ!

2010-11-26 @ 13:05:24
Postat av: fridolina

det är inte kul med snö när den ligger i decimeterhöga drivor på cykelbanan :(

2010-11-26 @ 17:46:22
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0