Syskondag

Dagen idag har varit en såkallad heldag i syskonskapets tecken och för att kompensera för gårdagens kamerafrånvaro har jag idag dokumenterat allt! Följ med och se!


Det hela började alltså med att syster hämtade upp mig för paketbytestur på staden. Tydligen hade presenten jag i sann kärlek och omtanke valt ut åt henne häromveckan inte alls fallit henne i smaken och det var dags att leta rätt på en ny.

Jag hittade en jättejättelång klänning som jag tyckte skulle passa åt systern min. Såhär såg den ut:

Dessvärre var den inget att hänga i granen, eller för den delen över sin kortvuxna lekamen, så vi blev tvugna att vandra vidare. En liten kärleksparfym av det starka slaget inhandlades åt syster, som blev båd nöjd och väldoftande.

Så glad blev hon att hon tog med mig till kyrkan för att tacka Gud för livets förträfflighet. (Troligtvis hade vi åkt dit i vilket fall som helst, men det spelar egentligen ingen större roll.) Glatt och härligt var det hursomhelst och efter den inspirerande gudstjänsten bjöd syster mig på fika. Gött!

Därefter tog vi modebloggarposarbilder på busshållplatsen. Syster var elegant i kavaj och klackiga skor.

Och jag spexade till mitt något sunkigare ställ med en något edgigare pose. Tröjan jag bär är för övrigt systers ratade födelsedagspresent. Den ÄR ju snygg!

Och som avrundning på kvällen for vi mot föräldrarnas boning och på vägen hittade vi brodern ovan. En rättså suddig karl, som på grund av sitt udda val av boplats inte påträffats de senaste två åren. Typ. "Trevligt att råkas" sa vi då och så for vi samman i både tåg och bil medan brodern fick berätta om sitt spännande liv.


Bra dag detdär. Mycket bra dag.  


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, sa hon att presenten hon hade fått var ful, och att hon ville ha en ny eller? XD

2010-05-11 @ 17:34:41
URL: http://elisif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0