Sommardejt med Jempa!

Igår, gott folk, tyckte Jenny och jag att det var dags att ta tag i våra liv och gå på glassisolnedgångendejt.

"Det här sambolivet tar kååål på spänningen" ropade Jenny "Vi behöver något som sätter stopp för dethär slentrianmässiga levernet" skrek jag. Och med ens var vi iväg.

Glass i solnedgången blev det. Choklad med apelsin för min del, och en mjuk en med stelnande chokladsås för Jennys.



Men, minsann. Inte räckte det med äventyr där. Såfort glassarna våra var borta och försvunna skådade vi en båd stor och schtekig båt i fjärran. "Dit ska vi gå" tänkte vi då, och så gjorde vi så.

Varsin pripps blå handlade vi av en kypare som hette Flanders. Pripps blå är idylliskt och bra och utgör en bra förgrund för en schtekig semesterbild.

"Gör schtekarposen!" sa jag till Jenny. Och så gjorde hon det.

Och inte ville jag vara sämre själv, så jag gjorde schtekarposen jag också. Köttbullar steker jag.


Invid våra fötter stod dessutom en flaska halvt uppdrucket vin. Mycket romantiskt. Vi låtsades att den var vår och kände med ens att vår dejt var perfekt!

Nästan iallafall. Först blev vi ju tvugna att ta kort på en läskig mås.

Och ta oss en tur med älvsnabben, för att från utsidan ta oss en titt på Jennys blivande nya bostad. Svinsnabbt gick älvsnabben, tyckte vi.

Oj oj oj, så snabbt det går.

Men, så började det så sakteliga att svartna te på himmelen. Eller, sakteliga och sakteliga. Inom kort var vi blöta som dränkta katter.

Oj, så blöta och arma vi var.

Blöt och arm med hysterisk Lotta Engberg i bakgrunden.

Så då foro vi hemåt till te och filt. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0