Svenska Frimurare Orden

Ikväll är det dags för zürichaupairgruppens första luciatåg för säsongen.
Det idoga planerandet, tontränandet och texttragglandet skall nu sättas på prov och alla är peppade till tusen på de tusen juleljusen som skall tändas och förhoppningsvis inte bränna upp några långa lockiga luciahår.


Jaha, men var ska ni framträda då, undrar ni nu.

Schhhhhh, måste jag svara då. Ty det är inte vilket gammalt hak som helst. Nejhej. Det är typ världens hemligaste karlaklubbs sammankomst som skall äras med vår egentligen otillåtna kvinnliga närvaro.  


Ja. Jag talar alltså om den Svenska Frimurare Orden (i all dess särskrivna härlighet). En orden som enligt uppgift skall arbeta enligt ett etiskt-filosofiskt system, en personlighetsutveckling där ökade kunskaper erhålles gradvis om livets mening, baserat på byggnadskonstens symbolik genom de verktyg som användes i det rituella arbete.

Har ni någonsin hört talas om något så mystiskt?

Inte?

Okej. Inte jag heller. 

Svartvitt luciatåg från isöndags.

Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Haha ja jag vet inte vad det är med kristna tjejer & vintage. :)



Vet du! Jag kommer att åka till Zürich i april, det är bestämt. jihaa!

2010-12-09 @ 13:33:23
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Gaymasen

Buuu! Inte hänga ut mig så där. Haha. ;) Det är väl både fruktsockret och C-vitaminen... Men mer fruktsockret skulle jag tro. Äsch. Hade bråttom när jag skrev. Som vanligt dessa dagar :P

2010-12-09 @ 15:10:23
URL: http://gaymasen.se
Postat av: fridolina

jag forskade nyss om det där, eller främst illuminati. men frimurar-orden är ju en del av illuminati ;)

2010-12-10 @ 12:06:09
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0