Dö rackarns vetebrö!

Ja. Igår var som bekant den sjätte december. En fet godisdag här i schweiziska landet. Aupairerna hade sin sista luciarepetition och tog då tillfället i akt att frossa i schweiziska specialiteter. 


Själv fastnade jag för dihär små rackarna som huserar i var och varannan butik i tider som dessa. Välsmakande, snygga och praktiska.  Känner man som jag, att livet går en huvudsakligen emot, har man nämligen i dessa ett utmärkt föremål att ta ut sin bitterhet och frustration på.



Dö ditt rackarns hånleende vetebrö, dööö, vrålar man med blodtörstig blick, höjer sedan dolken sin och utdelar det livsavslutande hugget, avnjuter sedan sitt nyslaktade bakverk med en klunk hagebuttentee och fortsätter sedan sitt liv med återfunnet mod. 

Nu ger jag mig ut på julklappsjakt. Igen. 
Önska mig lyckatill!



Kommentarer
Postat av: Ivana

Åh så gott, nu måste jag baka! :)

2010-12-07 @ 16:43:05
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: frikadellen

åh så mordiskt!



Idalinn! Du VÄXER i mitt hjärta skaru veta!

2010-12-09 @ 14:44:59
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0