Hur långt kan man åka utan att trilla över gränsen?

Vi driver ett litet projekt kallat hur långt kan man åka i schweiz på en helg utan att trilla över gränsen?, herr och fru präst och jag. Från sydligaste syd tillbaka upp i norr och sedan östöstösterut. 


Ja. Jag är alltså tillbaka från advents/jul/dopkalas i sanktgallen och hej och hå vilket party det var där. Den lilla dallriga orgeln från gårdagen var ett minne blott då jag fick sjunga om glädjebringande himlaväsen och spela fint på fräschaste flygeln

Sen åt jag största hallondoptårtan i sällskap med hon-i-sareks-moster. Dessutom berättade en glad fransk farbror med håret kammat över flinten värsta spännande historien om sin glada ungdom i kommunistkina, om det underliga klockmodet i Förenade Arabemiraten samt om sin komplicerade kanadensiska visumsituation. Jag nickande glatt och knaprade pepparkaka och var nöjd. 


Jempa utanför kyrkan. Appropå kyrka.

Och imorgon är det bara en liten dag kvar tills jag far hemåt för att fira white christmas. Jag hoppas dock på att självaste hemåtåkningen inte skall vara alltför white, så att jag slipper störta in i en alptopp och dö. Såhär i juletid.

Ni kan väl hoppas litegranna också? Hålla en tumme eller knäppa ett par händer? För min skull?  


Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Självfallet!



men du, jag kanske har dåligt minne men kan du inte berätta hur du hamnade i Schweiz? vad pyssalar du med egentligen? ;)



Kul att du vill vara med och tävla. Lycka till!

2010-12-19 @ 22:31:55
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0