Åpärspecialare

Efter dagens luciatågande på en restaurang i utkanten av stan hade vi värsta julebakarkvällen här i körka, åpärerna och jag. Vi bakte pepparkaksälgar och kameler och giraffer och så gjorde vi knäck och ischoklad, fast det egentligen är ganska äckligt och mest onödigt.



Sen fick jag helt plötsligt en snilleblixt, en gudomlig ingivelse, ja som en klarhimmelsblixt trillade det i min skalle ner ett recept på värsta succegodisarna.

Till kamraternas ära kallar jag dem för åpärspecialare, även om de egentligen är chokladdoppade pepparkaksdegsmandlar, som ger ätaren en ljuvlig smakupplevelse innehållande det bästa av tre godisvärldar. Lite som den heliga treenigheten, fast i godisform.

Kan ni tänka er så delikat va? 






Kommentarer
Postat av: frikadellen

sv. arma barn. så kände jag också inför sill när jag var ni din ålder. Men en dag vaknar man upp och upptäcker att man går och funderar över pensionssparande samtidigt som man smaskar på en sillmacka.

2010-12-13 @ 10:08:01
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: pelle

MMM-MMM-MMH! (ljud av götthet)

2010-12-13 @ 13:53:45
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0