Lucka tjugotre

För att stilla er förfäran vill jag berätta att jag beslöt
att det var bäst att jag mig inte i kaksmeten snöt.

Det hade ju kunnat bli en tråkig upplevelse för den som kakan avnjöt
och mitt smaken som var söt
känner en hint av förkylningsgröt.

Hursomhelst är det en tråkig grej att drabbas av förkylningsstöt,
att inte längre vara frisk som en nöt
när julen anländer med brak och stöt,
men så går för den som över lyckan skröt,
över vinterväder, varma kläder och sin stiliga göt.

Men nu får det vara slut på självömkanstjöt!
Bättre är att tröstäta choklad och annat flöt,
för att senare kunna säga att jag trots svårigheter njöt
av den finfina tid som förflöt.



Kommentarer
Postat av: bitterfittan

i just had sex är ju en underbar låt!



förresten! god jul och sånt där ;)

2010-12-24 @ 01:23:14
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0