Ha så kult på restaurangen!

Vi åt jule-hejdå-alla-åpärer-som-åker-hem-middag igårkväll, åpärerna och jag. På purpur, som är värsta fräcka sitta-på-puffar-på-golver-resturangen kvällstid och dunkdunkande danshak om natten, allt i en härlig lila nyans. 

Man skulle kunna säga som så att vi valt den käcka tidpunkten litegrann mittemellan för intagandet av födoämnen, varpå vi fick en härlig mix av både dunkdunk och pågolvetpuffar.

Middagen som fick påväntas båd länge och väl var smaklig och dan. Jag slog till på en favorit i repris, i form av fruktsallad i currysås. Som mat och efterrätt i ett, med ett stänk av ryggstelhet till följd av de hysteriskt låga matborden. 





Och i detta nu hoppar jag på tåget. Till årets sista påhälsning hos nunnorna i Lugano. Tanken är att jag skall framföra några väl valda julesånger, till elorgelackompanjemang, och jag tror minsann att det kan bli succé!

Om inte tåget halkar av spåret, vill säga. 



Kommentarer
Postat av: bitterfittan

fan vilka porriga bruttor!

2010-12-18 @ 15:13:54
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0