Bisarra staden Basel

Igår var jag, likt så mången annan onsdag, på utflykt till den bisarra staden Basel.

Ja. Jag säger bisarr i brist på bättre beskrivning av de hysteriska väderväxlingar som rått där de senaste dagarna. Från många minus till fjorton grader plus på bara ett par, tre, fyra dagar. Det är en ökning på cirkus tjugo grader på en halv liten vecka det, och enligt hörsägen skall det hela bero på någon typ av fön. Konstigt. 



Hursomhelst var det hysteriskt trevligt i Basel, med en massa glada au-pairer och juligt knytkalas. Min fuskhembakade brödmixlingonlimpa gjorde succé och jag gjorde upptäckte ny smaksensation: risalamaltadoppad mango.

Hujedamig så gött det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0