Avstämning

Jag har nu sett klart förstaste säsongen av det sanna blodets serie, true blood alltså, och ni undrar vad jag än så länge tycker.

Låt mig säga som så att jag under tittandets gång gjort ett par betraktelser.

1. Huvudpersonen heter Sookie. Det är ett konstigt namn som låter som sucky om man säger det slarvigt, vilket de sydstatliga sluddrarna ofta gör. Och då undrar jag: är det här en indikation på att även hon inom en snar framtid kommer att förvandlas till en blodssugande nattvarelse eller är det en hint från manusförfattaren i fråga som egentligen tycker att karaktären hon skapat suger?

2. Sookie har en vana att alltid gå klädd i fantastiskt små, hudexponerande ställ. Jag tänker: är det så smart när hon dagligen (nattligen) umgås med varelser som är ute efter att äta upp henne? Är det verkligen varmt på natten? och hur bär hon sig åt för att få så schyssta meloner i den där klänningen hon har på dendär vampyrbaren?

3. De vampyrrädda rackarna till människor envisas trots sin vetskap om att vampyrer inte kan ta sig in oinbjudna i det egna hemmet att ge sig ut på turer i skog och mark nattetid just då de blodtörstiga varelserna är ute på jakt. Jag undrar: är de dumma i huvudet?



Och slutligen vill jag gärna manifestera det faktum att jag nu, efter att ha spanat på tolv avsnitt av konstant närvaro av den röda kroppsvätska jag för mitt liv fruktar, klarat mig helt utan att svimma och enbart stängt av ljudet och/eller bilden ett par gånger per avsnitt. 

Det bådar gott, ellerhur? Så låt oss ta oss an en säsong till!

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

haha älskar det

2010-12-16 @ 14:30:44
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

haha underbar "recension" av true blood! loves it.

2010-12-16 @ 15:18:32
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Belinda

Hahah, du får ett MVG på din recension, du berörde alla seriens betydande och djupare aspekter och kom dessutom men nya spännande vinklingar.

2010-12-16 @ 17:39:44
URL: http://spellyourheart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0