Att bliva vuxen

Ikväll, gott folk, har det varit damkalas i föräldrahemmet. Fyra stycken var dom, damerna, och livat var det hela kvällen.

Mummel mummel mummel hohohooo mummel mummel mummel hohoooooo, lät det oppifrån (ty vid denna tidpunkt befann jag mig i den spindelkryllande källaren). Och visste man inte bättre hade man kunnat tro att man hamnat mitt i värsta ståuppshowen på närmsta hönshus.



En av damerna- moster lisen grisen.

En annan av damerna- moster titti, som för övrigt var väldigt tjusig i håret idag.

Inom kort kommer även jag att lägga mig till med denna underliga mummelgapskrattvana, sägs det, då just den tycks vara ett utmärkande drag hos den vuxna generationen kvinnor i min släkt.

Och vuxen skall jag alldeles snart bli. Igår var jag nämligen på kafé med min ömma moder, och fick helt sonika för mig att betala för hela kalaset. För att vara trevlig. För det får man vuxenpoäng såatt det både räcker och blir över.

Det säger iallafall min mamma.


Kommentarer
Postat av: pelle

Jag tycker mig skymta en spindel bakom bilder nummer två... bergis den som är efter dig!

2010-08-25 @ 10:16:14
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0