Valborg och vår och så

Imorgon är den stora valborgsaftonen och det betyder att vintern är slut på riktigt och att våren officiellt är kommen. Det har jag lärt mina elever idag genom att tvinga dem att göra enorma vårkollage av gamla vi-i-villa-tidningar. 

Sen insåg jag att det faktiskt är på riktigt det är vår. För det är det när solen är uppe och skiner både vid iväggång vid sju och hemkomst vid halvtio och över det vill jag ropa halleluja!

Frågan är nu bara hur en valborgsafton firas i den här stan. Är det champagnefrulle innan jobbet och ett dopp i ån som gäller även här, eller lever jag kvar i min uppsalianska ungdom?
Våren som den såg ut i den uppsalianska ungdomen (dock utan champagne. inga oredigheter här inte).Tjejen i de tidstypiska invikta brallerna och den töntblå tröjan torde vara jag.

Vad säger ni? Ska vi hitt på nå eller?




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag får ångest av valborg. Mest för att jag inte har något att göra det här året. Annars är det väl trevligt med bränder och sånt.



Sv: MEN USCH! Va hemskt. Och så gnäller jag över lite värk i benen. (okej, jag kräktes faktiskt en gång, tänkte om du ville veta.)

Vi borde få något slags bidrag för detta.

2010-04-29 @ 22:20:29
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nej! Svimma är värre! Kan tänka mig hur jäkla ont man måste ha för att svimma av det.



Fast jag har ju aldrig svimmat av smärta, då kanske det inte är så pinsamt.



Jag svimmar om folk får ett papercut. Eller när någon rensar en fisk. DET är pinsamt. Då vill jag hellre spy.

2010-04-29 @ 22:48:24
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Här går man ju och tittar på cortegen!

2010-04-29 @ 23:08:47
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: en i din klass...

Cm'on. Du är FAKTISKT bara fem år äldre än mig! FEM! F to the E to the M!

2010-04-30 @ 10:46:17
Postat av: pelle

vi ropar i kör: HALLELUJA! PRAISE THE LORD!

2010-04-30 @ 13:48:56
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0