Mat och gamla släktisar

Påsken har börjat, fortsatt och går fortfarande i det överdrivna ätandet tecken. Följden blir därför självfallet att bloggen följer samma linje.

Alltså: mer mat!


Rostisar på säsongsaltaninvigning. Jag går in i rollen som min mors dotter och klär mig i lila från topp till tå.

Påskparty hos moster. Jag silar påskmust. Fortfarande i lila.

Moster. Som inte äter mat, men får vara med på bild ändå. Också hon i lila.
Mormors superduperavancerade fruktgelejoxpåsktårta i närbild. Smakligare än snygg.

Mor fixar mittinattente åt frusen dotter efter midnattsljusochhallelujagudstjänst. (Klädd i lila) 

Skönaste Bror-Axel bjussar på laxpaté.

Lilja har hittat attraktiv skål. 
 
Och jag dricker kaffe ur ljuv blomsterkopp. (Får här även tillfälle att visa upp den senaste fotografikompositionstrenden. Låt oss kalla den "Mat med människor i bakgrunden")

Och utöver själva ätandet har jag sysselsatt mig med aktiviteter av avslappnande slag, såsom att jaga en citronfjäril i skogen, att elda upp en julgran, att fira herr Jesus Kristus uppståndelse med sång och ljus i kyrka och att vandra runt byn i en god väninnas sällskap, lite sådär som man bör i påskatider.

Kommentarer
Postat av: Anna

det låter ju helt fantastiskt! Själv sitter jag här i min ensamhet och undrar när mina brudar ska komma hem. Varken tårta eller lila plädar finns att tillgå tyvärr...

2010-04-04 @ 20:23:48
Postat av: Myaraq

Jag ska åka buss hela dagen imorgon. Ser inte fram emot det, men väl emot att få åka hem till GBG där du finns.

2010-04-04 @ 20:43:38
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2012-01-12 @ 23:55:49
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0