Lite känslosam idag. Varning varning

Idag saknar jag mina grönsaker. Alltså, inte vitkålen och morötterna i kylskåpet, för dom ligger ju där dom ligger och saknas mig inte alls. Det är min grönsaksliga jag saknar. Brudarna som skall rädda världen från konsumtionen genom second hand revolutionen, som genom en grön diet skall göra världen mindre het, och den som äter mindre fet. Flickorna som kan rimma på allt, som vet hur man klär sig ballt, som tar på sig raggsockar när vädret är kallt. Dom som tillsammans klarat sig genom tre år av fysik och tragik och som mellan varven livat upp stämningen med världsmusik. Jag saknar dom.  Fett mycket.

Nu har de nämlligen spritt ut sig i världen och vistas både här och där. Vad de har gemensamt är att de inte är där jag är. Och det är ju himla sorgligt. Utan dom rimmar jag nämligen inte alls lika bra och dessutom har mitt ekologiskt hållbara liv hamnat i obalans. Vågar knappt säga högt att kaffet här hemma är köpt på Willlys och varken är ekologiskt eller rättvisemärkt.

Jag vill ha er tillbaka. Vill rädda världen med er, laga mat  med frukt i, ha torsdagskalas och åka på loppisutflykter. Spela in filmer och smyga på pojkar, sjunga vintern rasat i stämmor skriva dikter dansa disko baka paj och bara chilla vid en sjö. Kanske bada naken eller busringa till någon och säga att man heter nicole eller natasha eller vad det var och bara vara alldeles egna och rufsiga och fina.

 Så, då var det sagt.






Kommentarer
Postat av: vesna.blogg.se

härligt att du e med :)

2009-10-05 @ 23:48:32
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskade syster! jag kan förstå att du saknar dem... puss!

2009-10-06 @ 15:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0