Dagens lunchtips

Kamrater! Hur är era dagar idag? Bra? Dåliga? Medelmåttiga? Låt höra!

Min är aningens kluven men än dock övervägande god. De tragiska faktumet att språkcafets stolthet, den varma chokladen för tredje gången på rad var slut (verkligen verkligen jättekasst och ypperligt besvikande) samt faktumet att jag inte fann någon endaste trevlighet att fynda och därmed dämpa min besvikelse med på på någon av myrornas fyra våningar vägs upp av det strålande, nästintill vrålande härliga vädret och faktumet att jag trots massivt motstånd vann diskussionen angående ordet wiederholens delbarhet. 

Det är alltså en god dag. En fräsch dag. En strålande dag! Och vad som gör den än mer strålande är den fantastiskt smakliga lunch jag nyss tillrätt och just nu förtär. Så smaklig är den att jag väljer att dela med mig av lite av den till er. Varsågoda. Här har ni dagens lunchtips!


Nudlar med grönsaker -en hållbar klassiker!
Såhär gör ni för att laga den hemma:
Koka nudlar i en lagom stor kastrull (om man vill kan man göra detta på en smutsig platta, så att det luktar sådär väldigt bränt i hela lägenheten. Om man gillar lite extra action vill säga). Stek samtidigt lagom mycket frysta wokgrönsaker i olja och röd currypasta i en lagom stor stekpanna. När det börjar se klart ut, servera med soja, pesto och svartpeppar i riklig mängd.
Det kommer garanterat att bli en succé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0