Antagligen

Upptäckte precis att dörren min stått olåst halva natten.
Antagligen har alltså skurkarna som smugit sig in gömt sig under sängarna eller i det konstiga hörnskåpet i köket. När jag sedan lämnar huset, kommer de alla att smyga fram. Då kommer de plocka med sig alla våra pestoburkar, tjusiga hudkrämer och bra böcker. Antagligen lämnar de de dåliga böckerna kvar. När jag sedan återvänder hem kommer jag att se hur de lämnat ett meddelande på badrumsspegeln. Antagligen har de använt jennys mest exklusiva läppstift som skrivdon. Och antagligen står det skrivet, med  stora bokstäver
"Jonny, Ronny and Conny was here"
Och jag kommer att förbanna mig själv för att jag inte håller ordning på vilket håll man låser dörren och vilket håll man låser upp. Och jag kommer att sakna mina böcker och mina hudkrämer och inte ens ha någon pesto kvar att tröstäta.
Så kommer det antagligen att bli.

Yes. Nu ska jag dra till kyrkan en stund. Hörs sen. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0