Angående kameror, tidens gång, lite om integritet och mitt skiftande utseende.

Jag håller på att flytta över bilder från mor och fars datamaskin till min egna lilla rosa. På så vis kan jag erbjuda er något annat än fantasifulla webbcamfoton då skrivkrampen slår till.

Allt sedan de där digitala kamerorna blev populära för ett par år sedan har det där med fotografier blivit så lustigt. Då man kan knäppa kort på allt och alla i tid och otid, utan att behöva betala för någon extra framkallning eller liknande, har motiven på bilderna blivit så hajpade.

Jag lever i digitalkamerans tidsålder och har gjort det under större delen av mitt liv. Jag minns i och för sig barndomens semestrar, då den analoga apparaten tittade fram vid så kallade "special occations", så som födelsedagsmiddagar, andra middagar alternativt övriga tillfällen som involverade mat. Det var en härlig tid kan man tycka, eftersom man ännu i dessa dagar kan ha någorlunda kontroll över vad som händer med de få fotografier man faktiskt figurerar på från den tiden. Något sådant kan man bara drömma om idag. Kontroll alltså.

Hur som helst. Vad jag ville komma till var följande: Jag har hittat en kulturskatt jag glömt existerade på den gamla datamaskinen. Nu tänkte jag bjuda på ett smakprov. Jag tänkte att vi kunde kalla föreställningen för egopics deluxe. Ett ytterst passande namn om ni frågar mig.
Fotograf: Jonas Andersson

Mina damer och herrar, jag ger er sex hairstyles på två minuter. (zeitraffung darlings)

Låt oss börja med hairstyle nummer ett: stram hästsvans! En mycket poppis frisyr våren 09, inspirerad av Åbergs kollektion cocky pink från samma år. (rekvisita: syster anna)

Hairstyle nummer två: sned fläta. Skapar assymetri kring ansiktet. Framhäver högra sidans käkben.

Hairstyle nummer tre: långt och platt och allmänt oranget (stavning nån?) Inspiration: Kristina Lugn

Okej, gestaltar snarare byte av frisyr än egen frisyr, men den var tvungen att vara med ändå. Jag menar, kolla bicepsen!


Hairstyle nummer fyra: Mittpåhuvudetknut a la Lykke Li (samt resten av Sveriges kvinnliga befolkning). Stylish!
Hairstyle nummeo fem: Två tofsar (råttsvansar). Inspiration: valfri barnprogramledare/ dagisfröken / random unge

Fri tolkning

Sist men inte minst, hairstyle nummer 6: turbanen. Som en hyllning till orienten och en lösning på varje dålig hårdag rekommenderar jag denna frisyr varmt. Dessutom håller den kylan borta från öronen.

Yes, det är nästan så att jag saknar mitt långa hår en smula.
En liten smula


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0