Angående grannar och tråkiga bäbisar.

Är tillbaka hemma nu.
Man kan ju inte besvära en kvinna höggravidt tillstånd med sin närvaro hela nätterna inte.

Här hemma är stämningen i alla fall på topp. Eller rättare sagt på våningen under är stämningen på topp. Det låter som någon typ av kareokekalas. Dunkande och svängigt. 
Inne hos mig är dock puckarna lugna.
Lite besviken är jag över att det inte kom någon bäbis under besöket mitt. Vi gjorde ändå vad vi kunde för att skynda på det hela, Snyggfrida och jag. Vi försökte med att skrämma Anne och med att skrämma magen. Att prata lugnt och försiktigt med magen och att prata med mer befallande röst. Vi har försökt att gå fort i uppförsbackar och i trappor. Vi försökte till och med med att ropa "I curse the day you were born" utanför en resturang.
Ingen bäbis.

Tråkig bäbis. 



Den har det väl goare därinne antar jag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ni gjorde i alla fall vad ni kunde... det är nog en del fördröjning inne i magen så att i natt när allt ljud och alla rörelser har färdats in till bäbin så kommer den ut med en väldig fart. Det är min teori. Så är det nog.

2009-10-18 @ 00:34:19
Postat av: Anonym

"I bless the day you were born", hade väl varit bättre, om babyn skulle vilja komma ut!

2009-10-19 @ 16:13:14
Postat av: idalinn

Det verkar som att herr/fru anonym inte har så bra koll på hur man sätter igång födslar the sex and the city way. Men vi tar till oss tipset och lovar att tillämpa det vid framtida liknande tillfällen.

puss

2009-10-19 @ 18:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0